Tworzenie logo firmy, jeśli mamy fajny ciekawy pomysł nie jest wbrew pozorom bardzo trudnym zajęciem. Jednak i przy powstawaniu logo dla firmy wielu twórców niestety świadomie czy nie popełnia wiele błędów. Mniej lub bardziej rażących. Pierwszym największym i najczęściej popełnianym jest kopiowanie. Całości lub tylko wybranego motywu z logo innego firmy. Być może daje to swego rodzaju rozpoznawalność, niestety nie koniecznie w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Kolejny grzech twórców to nieustawność loga. Co to oznacza? Na ekranie komputera wszystko wygląda bardzo ładnie, niestety już przy wydrukowaniu logo traci swój blask, szczególnie jeśli nawet bardzo minimalnie zmieniony zostaje jego rozmiar. Logo przede wszystkim powinno być oryginalne co stanowi już połowę sukcesu reklamy firmy, produktu bądź usługi. Niestety pokusa ściągnięcia choćby drobnego elementu jest dla twórców bardzo duża, dlatego zamawiając logo zanim przystąpimy do płatności należy bardzo dokładnie mu się przyjrzeć. Kolejnym błędem jest nadmierna pstrokacizna. Nie przyciąga wzroku a wręcz przeciwnie odpycha i nie przekonuje do zapoznania się z jego zawartością.