Zgodnie z popularnym powiedzeniem „reklama jest dźwignią handlu”. Nic więc dziwnego, że marketing – zarówno w tradycyjnej formie, jak i ten uprawiany za pośrednictwem Internetu – w dzisiejszych czasach rozwija się bardzo dynamicznie. Jak grzyby po deszczu powstają coraz to nowe agencje reklamowe, coraz więcej osób decyduje się też na wykonywanie pracy copywritera – freelancera. O ile narzędzia wykorzystywane w tradycyjnym marketingu są dosyć dobrze znane (może to być na przykład reklama prasowa, radiowa bądź telewizyjna, billboard, ścianka reklamowa czy roll up reklamowy), narzędzia wykorzystywane do marketingu internetowego wciąż jednak są dla wielu osób nieznane.
Narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym
Zdecydowanie jednym z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w e-marketingu jest pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Działania te mają na celu uzyskanie przez konkretną witrynę jak najlepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych. Aby osiągnąć ten cel konieczne jest wprowadzenie odpowiednich modyfikacji w kodzie strony, korzystanie z linków zewnętrznych oraz wprowadzenie zmian w publikowanych treściach, a konkretnie umieszczanie w nich szeregu słów kluczowych, czyli haseł często wpisywanych przez internautów do wyszukiwarek. Kolejnym popularnym narzędziem jest tak zwany e-mail marketing. Są to oczywiście działania wykorzystujące w celach marketingowych pocztę elektroniczną. Rozsyłane mogą być za jej pośrednictwem nie tylko same treści reklamowe, ale też różnego rodzaju katalogi, bony, promocje, kupony zniżkowe, newslettery i tym podobne. Popularnością cieszą się także różnego rodzaju programy partnerskie, z których to do najpopularniejszych zalicza się zdecydowanie GoogleAds. Jest to system płatnych reklam. Treść wybrana przez reklamobiorcę wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania google na początku, jako oferta sponsorowana, pojawia się także w treści partnerskich witryn internetowych. Popularnym programem partnerskim jest także facebookAd, oferujący płatne reklamy w popularnym serwisie – portalu społecznościowym. Oczywiście są to tylko jedne z wielu narzędzi marketingu internetowego, aby osiągnąć sukces warto stosować wiele z nich.