Projektowanie logo dla firmy opiera się na trzech podstawowych zasadach: prostocie ( koniecznie musi bardzo łatwo zapadać w pamięć), rozpoznawalne ( tu najlepiej sprawdzi się oryginalny i pozytywny przekaz) oraz najważniejsze – powinno być ponadczasowe, kojarzone z daną marką nie ważne czy 5 czy 15 lat po jego powstaniu. Najlepsze firmy tworzące projekty graficzne logo dla firm nie używają gotowych, wielokrotnie w różnych kampaniach reklamowych logotypów czy gotowych szablonów.
Grafika nie powinna być oklepana, bardzo podobna to wszystkich innych które spotykamy dookoła siebie każdego dnia. Ważne jest również by logo było jak najspójniejsze z zakresem działalności danej firmy. To pomoże w rozpoznawaniu zakresu działalności danej jednostki, co pozwoli konsumentom logo od razu skojarzyć z daną firmą, produktem bądź usługą. Badania marketingowe pokazują, że ciekawe logo ma całkiem znaczący wpływ na działalność firmy, nie tylko na jej rozpoznawalność. Ciekawe logo zachęca do zapoznania się ze szczegółową ofertą oraz pozwala zapamiętać daną firmę, by w razie potrzeby skorzystania z jej usług do niej powrócić.