Chyba każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona odwiedzana przez jak największą liczbę użytkowników. Niewątpliwy wpływ na odpowiedzialność witryny internetowej ma jej widoczność w sieci. Widoczność taką można budować na kilka sposobów. Najbardziej efektywnym z nich są wejścia z naturalnych wyników wyszukiwania. Sytuacja taka jest możliwa tylko w przypadku, gdy strona internetowa znajduje się wysoko w rankingu wyszukiwarek na konkretne frazy chętnie wyszukiwane przez użytkowników.
Jeżeli strona jest na odległych pozycjach, to można posiłkować się płatnymi reklamami. Ich koszty uzależnione są między innymi od popularności słów kluczowych na jakie mają być wyświetlane reklamy. Jest to doskonałe rozwiązanie tymczasowe, jednak w dłuższym okresie czasu może okazać się niezbyt opłacalne. Sytuację w rankingu można poprawić inwestując w pozycjonowanie. Jedną z możliwości jest wymiana linkami pomiędzy użytkownikami. W taki sposób buduje się profil linków prowadzących do strony. Jest to rozwiązanie skuteczne, jednak dosyć ryzykowne. Za niezbyt naturalnie wyglądający profil linków można bowiem otrzymać karę w postaci filtra.